fridaemanuelsson

Alla inlägg under januari 2013

Av Frida Emanuelsson - 30 januari 2013 23:23

 


Är aldrig så tacksam över tuschpennan som när jag sitter på jobbet. 

Av Frida Emanuelsson - 29 januari 2013 13:50

 

 


Jag blir helt tokig på mig själv. Kan inte begripa var jag gör av min tid.

Hinner liksom inte göra det jag tänkt att jag ska men jag gör inget vettigt istället heller.

Jag har blivit en rörig person.

Förstår inte hur jag bar mig åt förr när jag hade tid att måla på kvällarna!

Av Frida Emanuelsson - 28 januari 2013 22:53

Talade med min far idag om att han skulle hjälpa mig någon dag

med att skruva ihop TV:n med "TV-foten" och koppla sladdar.

"Ja" sa han vänligt "Men du kan ju prova själv också"

Fanns 12 olika storlekar på skruvarna och jag provade olika med en mycket liten skruvmejsel.

Flera blev fel. En va för liten och gick inte att få upp ur hålet,

men satte tejp i toppen på mejseln och fick upp den.

Såååå skulle jag ge mig på att få på TV:n också.

Satt ett bra tag och tryckte på dosans alla knappar för att få in någon kanal,

tills jag insåg att jag bara gett TV:n el och missat sladden till det man kallar antenn...

Jag har nu typ 15 kanaler,

jag ser vad som händer på TV:n utan att behöva skuva den närmre

och jag har en dosa!!


 


Inte nog med det så har jag också löst problemet med den trasiga kaffekokaren.

En "filterficka" som inte ville sitta fast

blev pimpad med pannband.

Mig kan man numer kalla Frida The Solutionmaker!!


 


 15 kanaler och kaffe som smakar gott!
Hur tusan ska jag få något gjort?

Av Frida Emanuelsson - 27 januari 2013 20:25

Idag har jag äntligen fått en kaffekokare!

Fick en av Ludde för att den var lite trasig så han ville inte ha den längre.

 Så nu kan jag dricka kaffe som smakar kaffe och inte något annat konstigt.

Hets-drack flera koppar bara för att jag kunde. 

Så har jag också hämtat Idas gamla TV som hon inte heller behöver längre. En som faktiskt har en dosa så jag kanske kan få in fler kanaler än 4:an och Kunskapskanalen.

 Vilken tur jag har att andra uppdaterar sig och köper nya saker så jag slipper.

Kommer som en "Roland" när folk ska slänga saker!

Så har min mamma varit här idag också.

Klagat på att det är mycket disk, att man inte kan ställa diskstället vart som helst,  

men framför allt talat om för mig vilken dålig bilförare jag är.

Men då har hon också diskat åt mig, köpt mat och så är hon ju faktiskt rätt rolig, älskade lilla mor.

Sen har vi suttit och tittat på gamla kort på mig när jag är liten

och diskuterade vem av mina småsyskon jag är mest lik.


 

 

Av Frida Emanuelsson - 24 januari 2013 13:37

 

Min lillebror Valle gillade Norlie & KKV för typ ett år sen.

Han hade hittat en tröja där det stod "tröjan du hatar" på som han ville ha

men som var lite dyr så han bad mig göra en åt honom.

Stackarn fixade bild på hur den skulle se ut och t-shirt
och inte förns nu, 7 månader efter har jag fått tummen ur.

Hoppas för guds skull att han blir nöjd,

annars får han väl vänta ett år till på en ny.

Presentation


22 år från Värmland.
Läser till Teknikillustratör i Arvika.
Det här är ett litet ställe för mig att visa vad jag ritar, målar osv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards